Kun olet havainnut, että ostamassasi uudessa tai käytetyssä autossa on virhe, on virheestä reklamoitava viipymättä myyjälle. Reklamaation voi tehdä itse tai se voidaan tehdä toimistomme lakimiehen toimesta. Reklamaatiossa tulee ilmoittaa minkälainen virhe autossa on ilmennyt sekä ilmoittaa, mitä vaatimuksia ostaja virheen johdosta myyjää kohtaan esittää.
Mikäli myyjä ei suostu reklamaatiossa esitettyihin vaatimuksiin, kannattaa sinun viimeistään silloin olla yhteydessä toimistomme asiantuntijaan. Asiantuntijamme avustavat sinua tarpeellisen lisäselvityksen hankkimisessa, vaatimusten esittämisessä sekä myyjien kanssa käytävissä neuvotteluissa. Yli 90 %:ssa hoitamistamme riita-asioista löydetään sovinnollinen ratkaisu neuvottelujen jälkeen.
Jos myyjän kanssa ei päästä sovinnolliseen ratkaisuun, voidaan vaatimusten esittämistä jatkaa käräjäoikeudessa.
Tarvitsetko apua autokauppaa koskevassa riitatilanteessa? Koti- tai ajoneuvovakuutukseesi kuuluva oikeusturvaosa kattaa yleensä lakimieskulusi auton kauppaan liittyvässä riitatilanteessa. Ota yhteyttä ja pyydä tilannettasi koskeva maksuton alkukartoitus.
Koti- tai autovakuutus kattaa yleensä lakimieskulut
Koti- tai ajoneuvovakuutukseesi kuuluva oikeusturvaosa kattaa yleensä lakimieskulusi auton kauppaan liittyvässä riitatilanteessa. Ota yhteyttä ja pyydä tilannettasi koskeva maksuton alkukartoitus!
Puh. 0400 4304 25 tai matti.kari@laatujuristit.fi (Matti Kari, lakineuvoja). Voit myös jättää meille yhteydenottopyynnön täyttämällä oheisen lomakkeen tai lähettämällä WhatsApp-viestin painamalla napista.