Uuden auton virhe

Uuden auton virhe

Mikäli olet ostanut uuden auton ja siinä ilmenee jonkinlainen vika tai virhe, on myyjä vastuussa virheen korjaamisesta. Sinun ei tarvitse kääntyä maahantuojan tai valmistajan tai minkään muun tahon puoleen, vaan voit aina kohdistaa vaatimuksesi auton myyjään. Havaitusta viasta on reklamoitava myyjälle viipymättä.
Uusissa autoissa on takuu, joka on voimassa takuutodistuksessa ilmoitetun ajan. Jos autossa todetaan virhe takuuaikana, vastaa myyjä virheen korjaamisesta takuuehtojen mukaisesti. Takuuehtojen mukaan ei kuitenkaan usein korjata sellaisia vikoja, jotka johtuvat esimerkiksi huoltojen laiminlyönnistä tai onnettomuudesta.
Vaikka auton takuu ei olisikaan voimassa, voi myyjä olla vastuussa uuden auton virheestä, jos auto ei vastaa sitä, mitä on sovittu, jos myyjä on antanut virheellisiä tietoja autosta tai jos autossa ilmenee odottamaton tekninen vika. Virheen perusteella ostajalla on oikeus saada virhe korjatuksi, saada hinnanalennusta tai purkaa kaupat. 
Epäiletkö, että ostamassasi uudessa autossa on virhe? Koti- tai ajoneuvovakuutukseesi kuuluva oikeusturvaosa kattaa yleensä lakimieskulusi auton kauppaan liittyvässä riitatilanteessa. Ota yhteyttä ja pyydä tilannettasi koskeva maksuton alkukartoitus!

Tutustu viimeisimpiin onnistumisiimme autokauppariidoissa tästä.

 

Koti- tai autovakuutus kattaa yleensä lakimieskulut

Koti- tai ajoneuvovakuutukseesi kuuluva oikeusturvaosa kattaa yleensä lakimieskulusi auton kauppaan liittyvässä riitatilanteessa. Ota yhteyttä ja pyydä tilannettasi koskeva maksuton alkukartoitus!
Puh. 0400 4304 25 tai matti.kari@laatujuristit.fi (Matti Kari, lakineuvoja). Voit myös jättää meille yhteydenottopyynnön täyttämällä oheisen lomakkeen tai lähettämällä WhatsApp-viestin painamalla napista.